ps8

.

Tilbake til: Hovedsiden for Pussige sammentreff.

..

WATERLOO BRIDGE

.

Jeg befant meg på Poetry Library på South Bank Centre/Royal Festival Hall i London, mai 2000. Det er på Waterloo-siden, og jeg hadde bestemt meg for å gå over Waterloo Bridge tilbake mot sentrum igjen etterpå. Jeg sjekker ut en rekke bøker. Deriblant kommer jeg over et par av Herold Pinter. Den ene, diktsamlingen”The black and white” (1954-55), får jeg aller nådigst med ut av lokalet for å sette meg på balkongen ut mot Themsen – og bl.a. Waterloo Bridge. Et stykke ut i boken kommer jeg til noen mindre prosatykker. Slutten på den ene går slik:

“When it´s light I walk up to the Aldeych. They`re selling the papers. I`ve read it. One morning I went a bit over Waterloo Brigde. I saw the last two-nine-six. It must have been the last. It didn`t took like an all-night bus, in daylight”

..

waterloo bridge

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

