feb/11

.

februar 2011:

MiDtVINtermELANkoli

.

Ryan Adams + Sylvia Plath

Hvorfor løpe rundt med oppkvikkende kamasutra-te intravenøst, på febril jakt etter tjukke lysstoffrør som medisin mot mørketidsdepresjon når man isteden kan gjøre som på sommerstid: Å gå lukt i bedet for å stulle og stelle frem de fineste prydplantene som hører årstiden til. Her er en koboltblå februarbukett til deg fra dj underdog.

.

(billedcollage: Sylvia Plath. Ryan Adams, som har skrevet låt om henne)

.

.

.

EXTRA: 15. februar: by:Larm

Oslo fylles til randen av nærmere 150 band i tre heile dagar til ende fra 17.-19. februar. Siden jeg likevel gikk inn på Spotify for å lete opp artister for å finne noen jeg kunne få lyst til å få med meg live, tenkte jeg at jeg jo like gjerne kunne lage en spilleliste. Èn låt fra hvert band under by:Larm – som vel og merke har noe liggende på Spotify, og at det er relativt nytt materiale. Det ble 83 låter, og uten å si for mye så er det et jækla stort spenn på årets by:Larm – fra Blodhemn til Earlybird Stringband. Finner du ikke NOE du liker her, kan det være fordi du er medlem av DNF.

Og her er forresten hjemmesida til festivalen!

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

