ps12

.

Tilbake til: Hovedsiden for Pussige sammentreff.

ZIMA

.

Fredag kveld 18/1-02 skriver jeg følgende, som en del av en story jeg nettopp hadde fått ideen til:

Disse skriveriene gjorde meg ofte oppildnet og lys våken. Når det stoppet litt opp, tok jeg med rifla og kjeppen og gikk rundt omkring i landsbyen, av og til bort til andre enden hvor nattevakten holdt til ved bålet, fikk en kopp zima og slo av en liten prat. Det var under en av disse nattlige småturene at jeg første gang oppdaget det. Jeg hadde akkurat satt foten på det første trinnet ned fra stråhytta da jeg i halvmånelyset skimtet en skikkelse som beveget seg nedover stigen fra en av småhyttene litt bortenfor.

Ordet Zima er her tatt helt ut av løse lufta, dette var en story hvor jeg ikke hadde behov for å vektlegge faktum.

Tre dager senere, mandag ettermiddag 21/1, sløver jeg med litt tv-glaning etter middagsspising. Jeg dumper innom dansk tv-3 hvor det er “Mad about you”. Paul og Ira sitter har nettopp satt seg ved bardisken, og Ira sier hei til Ursula. Hun repliserer “Hei Bill og Frank”. Hun er altså ganske håpløs til å huske de riktige navnene på ting, og det får Paul og Ira til å fleipe litt. For å finne ut om hun i det hele tatt reagerer, ber de om hver sine drinker med åndssvake navn, og som et lite haleheng til det de begge har sagt til henne, snur Ira seg igjen og sier: “Også et lite glass Zima, takk…”

Fakta faen!

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

