ps18

.

Tilbake til: Hovedsiden for Pussige sammentreff.

.

FUGLER I LITTERnATUREN

.

Jeg sitter på Postkafeen i Oslo, klokke er 15.50 fredag 22/8-03

Jeg har lagt frem ei diktsamling av Pentti Saarikoski som jeg kjøpte på biblioteksalg i Drammen dagen før, men først har jeg lyst til å lese i en annen medbrakt bok fra samme salg – “Moralske småstykker” av Leopardi. Etter å ha vurdert innholdslista litt frem og tilbake, lander jeg på «Fuglenes lovsang» Jeg har lest nesten tre sider da jeg får en innskytelse til å lese et par Saarakoski-dikt. Jeg lar sidene blaffre langs venstre tommelfinger, stanser på side 66 og leser:

“I dag kom det en ny fugl på taket stum

den behøvde man ikke lete etter i boka

sanggudenes fugl”

.

 

.

 

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

