ps20

.

Tilbake til: Hovedsiden for Pussige sammentreff.

.

CARPE DIEM

.

En dag i oktober 2004 hjelper jeg til med motering av takrenner på hytta i Svene. I forbindelse med at Jan forteller om fisketypen karpe han en gang satte ut i en bekk, slenger jeg vane lirer jeg av meg en opplagt tørrvittiget: Carpe Diem

Diktafon

På vei i bilen nedover derfra til Hof senere på dagen hører Kari-Anne og jeg på P2-programmet Diktafon. Der går degjennom diktet “Sommerkveld” av Ivar Aasen (for mulig kanonisering) og én av formuleringene mot slutten er “….. dagen” – nyt dagen. Hvorpå Otto Hageberg repliserer: “Altså Carpe Diem”…

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

