Ukas Dikt, uke 27

.

Juli 2011: Her er diktet jeg skrev og som ble valgt ut til å bli med antologien “Var du der for musikken” på Flamme Forlag, som utkom i forbindelse med årets Hovefestival:

...

[58°27´59´´N  8°51´01´´Ø]

.

jeg er hovetwitterfollower nummer 4126 og synes allerede

jeg kan høre

….. jon olav

……… og gjengen fylle

freda skog med

m/diamanter og kirsebær

.

forestiller meg allerede

det fine synet av teltglidelåser som åpner seg

og lyden av trengsel

mot dassene

og ekkoet

av gårsdagens ville riff

.

tenker meg å stille

nypussa blant svaie svagberg og salte havblikk, hissig

etter pop, rock og deg

ser for meg hvordan jeg vender

øra mot jadakiss eller

big boi

holder deg i hånda

ei varmrøkt bie

som svermer og kommer

i tanker på alle

som digger honningbarna

og håper de skal rocke sykt på

………………………….. kloss hold

.

kjenner allerede kriblinga

ved å håpe

+ mingle, nynne og vingle

blant 19000 trøtte/kule/opplagte/for-

elska tryner

mens plastpilsen renner

……. inn havgapet

…………og en fyr synger

skjeggete kjærlighetssanger

…….inni hue mitt

eller se 38000 ører høre

eller høre noen etterpå skråle

om hvor fett det var

da gutta i the strokes ble en del

av fotosyntesen og neste års

løvverk

sammen med

……..winehouse fra gjørmeåret totusenogsju

……..og lykke li i totusenogni

.

og den gode følelsen etterpå

etter alt, legge seg ned

m/ øresus i nedtråkka timotei

glane tomt mot skydottene og ei måke

…………som virker letta

tenke at det er lenge sida

harald granraude la til kai her

eller

at et helt år fra nå

er alt for lenge

.

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

