ps23

.

Tilbake til: Hovedsiden for Pussige sammentreff.

GAKK-GAKK

.

Sitter på utestedet SüdØst nederst i Trondheimsveien tidlig i september 05. Har nettopp lest gjennom en ny fortelling av Glenn, kalt «Soldatene». Midt på side to hadde det, i den ene do-sekvensen, stått: “Jeg gakk-gakket meg bortover golvet med små skritt”.

Etter endt lesning, skrev jeg ned noen umiddelbare kommentater før jeg fant frem Fredrik Fasting Torgersens debutbok “Særmelding” fra 1972 som jeg nylig hadde lånt på biblioteket med tanke på et lite kompendium jeg hadde begynt å lage med tanke på å gi til magasinet =Oslo. Etter å ha lest litt av Jens Bjørneboes forord, gikk jeg løs på diktene. Og allerede i andre dikt står det, midt i en strofe:

hvirvlende gulrøde høstblader

smelter sammen

med gjessenes gakk gakk

på en netthinne

.

 

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

