ps30

.

.

TROLL…

.

Det er midten av mai 2008 og jeg sitter på toget fra Oslo til Gøteborg. Jeg har smådormet litt, men registrert at jeghar kommet over grensa. Klokka er ti over ti og jeg har begynt å bla litt i Turistforeningens bok om Trollheimen, siden min forlovede og jeg har snakket om å vandre litt der kommende sommer. Under overskriften “Trollheimen personlig” (side 156 flg.) om Arne Vaslag leser jeg: “I tillegg er det en fin sosial atmosfære om kveldene på hyttene, sier Arne, bøyd over turkartet over Trollheimen. Han peker ut turen over Trollhetta som den fineste av alle fotturer”. Jeg blar opp helt foran i boka der det på innsiden av permen er et oversiktskart for å se hvordan nettopp Trollhettafjellet er plassert i fjellheimen. I det samme kommer følgende melding over høytaleren i toget: “Neste stasjon er Trollhättan”. (SIC!)

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

