ps32

,

.

I.F. LUNDE

….. vs.

J.P. LUNDE

.

Torsdag 25. juli sitter Stian og jeg på Banken i Skippergata og drikker øl. Vi kommer bla. i prat om mitt bidrag i årets Signaler. Han synes det var bra, særlig noe i tekst nr. 2, selv om de var en smule hemmelige… Han lurer på hvorfor jeg valgte pseudonym (I.F. Lunde – Inge Fra Lunde)? Jeg forklarer sammenhengen med at jeg hadde levert inn to bidrag, og at til tross for forsøket på å rette opp dette ikke ble fanget opp i korrekturrndene. Så ser Stian ut av vinduet og sier: “Der har du jo bilen din!”. Og der, i lyskrysskø står en rød varebil. På sida, med store bokstaver står det:

«Malermester J.P. Lunde»

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

