ps39

.

.

BØ GAMLE KYRKJE

.

Satt på Akersberget 14/9-2009 og leste i ferskeste Morgenbladet. Kom over artikkel om Kate Bush av Kari Løvaas, side 33. Omtrent midtveis sto det: «Det året jeg var 19 hadde jeg gleden av å høre Le mystére des voix bulgares live i Bø Kyrkje». Ja vel.

Èn time senere har jeg satt meg på Café de Roma på Grünerløkka. Jeg blar i en nyervervet diktbok av Gaute Heivoll («Kjærlighetsdikt på bunnen av elva»). Det sjette diktet har følgende tittel:

«Jeg går opp til de to kirkene i Bø». Ja vel. Er det den dagen idag…. ;)

.

.

 

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

