ps46

.

NIVEA

.

Skjærtorsdag kveld 21/4-11 sitter jeg og pusler sammen en liten diktskisse:

jeg får jo ikke med meg alt
du skriver
kanskje
du allerede har lagd et dikt
om bestemoren din, min mor
om hvordan hun smurte inn 
halve kroppen med niveakrem
de siste årene
eller den gangen hun helt rolig
hektet ned minneasjetten over Ibsen
og kylte den i veggen over vedovnen
eller kanskje du bare skulle ønske
at hun ikke var så gammel da jeg fødte deg
.

Langredag ettermiddag driver Kari-Anne og raker løv og ymse rundt hytta, og plutselig finner hun en gammel og overraskende lite nedslitt boks med Nivea!.

.

(En liten henvendelse til Marit ved Nivea Norge/Biersdorf AS avdekker at denne modellen var i produksjon fra ca. 1935-1940!)

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

