ps47

.

.

SHIRLEY BASSEY

Lørdag 18. juni 2011 er KA og jeg på den halvstore anikk- og bruktsjappa mellom Carl Berner og Sinsen. Vi ser etter et nytt stuebord samt at vi vil raide stedet for potensielle vinylkupp. På det ene av to steder i lokalet er det samlet noen store pappesker med lp-plater, til sammen rundt 1000 skiver. Jeg er midt inne i èn bunke og KA i en annen på andre siden av en sofa. Jeg blar frem Shirley Bassey og skal til å bla videre når KA sier:

            – Her er en med Shirley Bassey, den er uten cover, men kan den være aktuell likevel, eller?

Jeg løfter på coveret foran meg og oppdager at det er tomt.

           

………– Åjsan. Her kjenner jeg duften av et sammentreff i øverste divisjon, sier jeg og viser henne coveret (på bildet).

Det hører med til historien av vi endte med å ikke kjøpe plata. Men det ble ti andre + en singel og en bursdagsgave.

 .

 

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

