ps48

.

.

DÅRLIG MEDISIN – fra Mikkel Fønhus til The Cult

.

Sitter i kolonihagen 19. august 2011 og leser Mikkel Fønhus, av alle ting. “Små fortellinger fra Canadas villmark” heter boka. Jeg hadde klart å komme meg et lite stykke ut i den som heter “Dårlig medisin” da jeg tenkte at tida var inne for å slå av den litt slitsomme radioen som stod på. Jeg reiste meg, og på vei mot off-knappen trengte låta seg på. Det var noe med brennende hus eller noe.

Jeg slo av radioen, men jeg var fortsatt på nett, så etterpå begynte jeg å google. For å finne ut hvilken låt og med hvem. Spillelisteoversikten på den ikke helt vellykka hjemmesida til Norges Rikskringasting  ga ikke noe vettugt svar. Så da var det å søke på lyrics på nett, og der dukket den opp! Det var “selvfølgelig” The Cult med låta Bad Medicine Waltz:

Reach out for that bad medicine
Ooh, feel your skin burn
Feel your soul turn
Don’t you give into
Don’t you give into that bad medicine
Bad medicine
Smile, it may take a while
But it’s better than being nailed to the floor
Spit in their face if they stare while you’re down
Don’t reach out for that bad medicine

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

