april/12

.

 april 2012:

KVARTALSRAPPORT

Eg e jo’kkje egentli non diskjåkki å skrive heim om.  I hværtfall ikkje når ein kommer te å værra innovativ, følle med på dom nyaste utgivelsane, spåtte bra nytt. Men denna gangen har eg tatt meg bryet med å idetminste prøve. Det bynte tili i januar, og via litt tips og litt tilfeldighetær så har eg faktisk endt opp med, rein objektivt sjølsagt, ei a dom beste spellelistene mine på hur lenge som helst.

I næringslivet e det jo veldig populært med kvartalsrapportær. Det e som bloddige kjøttstøkker som aksjegribbane og finansjournalistane siklær etter å sette tennane i. Meir sjelden e det å finne innafor dj-bransjen, men her e min rapport fra dom tre første månane av 2012.

Låtane e ikkje meint å reflektere at albumma dom e henta fra au e gode. Som i tilfellet William Hut. Resten a de skiva e i grunnen litt tam å kjedelig. Han kom vel egentlig med på wildcard eller noe. Overraskandes nok, au for meg sjøl, e at ei a mine gammal favorittrøyer, Sinead O’Conor, har dukka opp på scenen igjen. Den så eg ikkje komme. Eg likte jo en del av det ho dreiv med på bynelsen a 90-tallet, men sida skiltes veiane kånses for å si det sånn. Det e sikkert låtær fra heil andre album og artister som kunne konka ut låtane hennærs, om eg bare hadde visst om dom og hørt gjennom skivene.

Vel, vel. For å bringe denne platepratinga te ein ende – det aller beste albummet sålangt i år, som au garantert te å stille stært i kampen om årets beste om  9 månær, e “O, Devotion!” med Liz Green.

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

