(fgtg)

.

FRA GRISEPUTT TIL GRISEPUTTEN

 – to vandringsmenn krysser sin by

.

NOEN MÅ JO VÆRE DE FØRSTE

I lengre tid, nærmere bestemt 4 år, har jeg hatt lyst til å gå fra det lille tjernet Griseputten i Østmarka og til den lille putten med samme navn i Lillomarka, gjennom Groruddalen og det hele. Men, som med den del annet i livet mitt, har det tatt tid å omsette tanke til handling. Jeg er jo svært godt kjent i Lillomarka, og har også vært en god del i Østmarka, men har ikke gått på denne måten før, noe jeg ikke tror noen andre har gjort heller. Noen må jo være den første, tenkte jeg.

.

REALISERING

Lørdag 8. september 2012 var det omsider duket for handling, og jeg hadde også fått med meg min venn Svein Boretti, en markas mann (særlig på sykkel og ski). Vi fikk skyss inn til Sandbakken i Østmarka og labbet avgårde med småtunge sekker ca. kl. 14. En halvtime senere var vi fremme ved det offisielle startpunktet – Griseputten (breddegrad 59,83130, lengdegrad 10,93075). Været var perfekt og vandringen hadde et merkbart preg av freidig mot. Målet var å komme oss til Igletjern ved Mariholtet uten å knele, der vi rent avstnadsmessig ift. neste dags marsj så for oss at ville være gunstig med overnatting.

LES MER HER

..

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

