ps60

.

.

OLE VIGS GATE

Lørdag 9. mars ’13 har en liten skokk folk vært innom noen gallerier på Majorstua og Briskeby. Noen går mot Bislet, mens Per Kristian, KA og jeg går mot Majorstua igjen, og velger noen sidegater istedenfor å tråkke i mylderet langs Bogstadveien. Vi svinger inn i Ole Vigs gate og jeg slenger ut et spørsmål hvem denne Ole Vig var? Ingen vet, og Per Kristian sier at det burde vært en bok hvor alle byens gatenavn var samlet. En del står jo i Oslo Byleksikon, men langt fra alle.

Ole vigs gate

Dagen etter sitter jeg og leser meg gjennom en stabel halvgamle aviser som jeg ligger på etterskudd med. På side 36 i Aftenpostens lokalavis «Oslo By» for 28. februar er det følgende oppslag:

Ole vigsgate

.

One thought on “ps60

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

