Øl på mølla

….

Drikk aldri vannI en periode hadde jeg noen tanker om at jeg skulle opprette et lite nett av undersider her inne kalt Øl på mølla. Der tenkte jeg å ha med litt ølrelaterte notiser, legge ut varianter jeg selv likte og hvorfor, ha med noen linker og ølfakta. Jeg begynte såvidt å lage noen innlegg, men det stoppet opp. Men, jeg designa en egen logo til formålet, og den ble vel ikke så hakkande gærn…:

.

Øl på mølla logo

Eg no ølet kjenner

og Olve bleiknar alt;

leskande om lepper,

let eg ølet strøyma!

.

Fra et kvad av den unge Egil Skallagrimsson, gjort under et drikkelag

i Sunnfjord hos selveste kongen (Eirik Blodøks), antagelig rundt år 931

.

.Èn av listene jeg rakk å poste, var denne:

# OSLOS TOPP 7 ØLSTEDER:

(pr. mars 2013, uranget)

Her er det kun én ting som gjelder: Ølkvalitet. Ingenting annet.

Schouskjelleren

Grünerløkka Brygghus

Oslo Mikrobryggeri, Majorstua

Amundsen Bryggeri & Spiseri, ved Rådhuset

Lompa ( = Olympen, Grønland)

Hådtverker’n (= Håndtverkerstuene i Kristian IV’s gate)

Crowbar & Bryggeri, Torgata

.

…og en annen postering var dette:

øl i kunst osv.

Arne Rocky

Arne Rocky. Malt av Inge Haugane, 2009.

.

ØLtegning av Bukowski

Tegner: Charls Bukowski (har ikke funnet om det har noe tittel….)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

Øletikettmaleri 2, 2004

«Lysløype». Akryl og tyske ølbrikker på treplate. By: Inge Haugane, 2004. (Bildet eksisterer ikke lenger. Det sto lenge fellesrommet i bygårdens kjeller, men forsvant)

.

.

.

Albert Anker

«Bier unt Rettich» (1898) av Albert Anker

.,,

.

Rocky-øl-ugle

(klikk på stripa for tydligere)

.

.

.

.

.

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

