mai/13

(Spotify behøvs)

.

dj Underdog tar en dj Friendly

(klikk på linken)

Helt siden jeg første gangen hørte dj Friendly på radioen i bilen har jeg med høyst ujevne mellomrom satt stor pris på de gangene jeg har hørt på programmet/låtene han spiller. Den lille samlinga med låter jeg har stablet opp her, føler jeg at danner et slags tverrsnitt av type musikk jeg har hørt i programmene, uten at noen er direkte rappa derfra. Dette er kanskje ikke type musikk som passer for alle eller når som helst, men om man skulle være litt reservert i utangspunktet, er min anbefaling å prøve litt, finne mulige situasjoner der «bruken» av musikken kan vise seg å passe bedre enn man skulle tro….

Èn av flere ting jeg har «lært» meg gjennom å bli stadig mer nysgjerrig på sjangeren (skjønt det egentlig er en mix av flere grener), er at man, i motsetning til ofte ellers, ikke skal skue platecoveret på hårene. Her kan det skjule seg god, nydelige/fengende/suggererende/kontemplative låter bak selv de grelleste coverene…

dj friendly

.

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

