Egne senryū

.

NOEN AV MINE EGNE senryūFORSØK

.

.

på fortauet:

kinesisk nakenhund

og en dame i burka

.

.

.

På vei ut

i varm sensommerdag

Vinterens sydenturkatalog

.

.

.

hengt ved alteret lenge

slår i en spiker til

for sikkerhetsskyld

.

.

.

On the highway

Sleeping dog in the backseat

Rapid eye movment

.

.

.

Roser ved fontena

Bøyer meg og snuser

Dufta av hundepiss

.

.

.

budet, dørmatta

så fine blomster

men, akk, så feil adresse

.

.

.

Foran vinduet

Edderkoppens nattarbeid fanger

min oppmerksomhet

.

.

.

Et lite bjeff

fra dama foran i køen

Håndveskebikkje

.

.

.

To padder

men ingen dam

Hver sin barkrakk

.

.

.

stigende puls

hjerteslag for hjerteslag

plagg for plagg

.

.

.

Snørrunge jager

en katt opp i et tre

Jeg jager ham etter

.

.

.

Blått blod i marka

Skogens konge

på sommermerka sti

.

.

.

Ser meg selv

i min brors ansikt

Ray Ban

.

.

.

Nede i akvariet

Skiltet fra en gammel

Nilfisk

.

.

.

På landeveien:

Nakne føtter mot nyklipt gress

i joggeskoa

.

.

.

nasjonaldag

to damer i bunad

en flaggspett i tuntreet

.

.

.

Blodoverføring:

Strekker fram hånda

Lar myggen lande

.

.

.

Mellom ispapir

og en tom røykpakke

Markjordbær i veigrøfta

.

.

.

 

Hyggelig om du har lyst til å legg igjen noen ord...

